szerda, december 01, 2010

I want my coffee black, just like my metal

Tehat megint eltellt egy kis ido a legutobbi bejegyzes ota es ez alkalommal a politikusok altal hitelesitett, kozjegyzo jelenleteben alairt RAJTAM KIVUL ALLO OKOK MIATT® nem tudtam megirni kifogassal elek. Koszonom.
Probalom elohalaszni az ertelmes gondolataimat a sok "ein döner ohne zwiebel, danke, tschüß" szintu gondolat kozul. Tehat Carlosom 19 eves lett es ezt termeszetesen meg is kellett unnepelni es hol mashol ha nem egy mexikoi etteremben?! Igaz guatemalai de ilyen etterem sajnos nem volt a kozelben. Sokan ott voltunk, nem csak cserediakok kozul de a sulibol is paran meg akiket Carlos ismert meg innen-onnan. Ahogy haladtunk az etterem fele ugy este 9 korul tehat mar sotet volt, tunt fel hogy egy hazon piros lampa van. Na hopp, fantazia beindul, biztos nem az aminek hiszem, itt_ilyen_tuti_NEM_VAN, elobb talalok itt lampast dzsinnel mint ezt. Valoban az aminek lennie kell nemet szlengben pedig nemes egyszeruseggel Puff-nak hivjak. Ennyire meg a thai nyelvben tetszik a szeretkezni szleng szoval amit kb "up"-nak ejtenek. Szoval a Puffban lehet upupupupupupupup. Ja es van egy masik is a mexikoi etterem pedig a ketto kozott van. Latinok... :D Szoval nagyon jo este volt, en eletemben eloszor kajaltam mexikoit (tortillan kivul) egesz pontosan taco-t ettem es bitang jo volt! Utana elmentunk a szokasos helyunkre amit tenyleg kezdek kicsit unni, mert annyira nem jo, hogy allandoan ott logjunk viszont van egy csomo mas hely ahova meg be se neztem. Tequilaval koccintottunk Carlos egeszsegere, aztan vegigdumaltuk az estet meg nekialltunk interkulturalis felelsz vagy mersz-ezni, ahol az egyik amcsi csaj azt kapta, hogy oda kell mennie a szomszed asztalhoz levo 6 srachoz, kivalaszthatja melyikhez, az olebe ul atkarolja, bemutatkozik 2 szoban es kozli vele, hogy ot akarja ma este. 100%-osan teljesitette a feladatot, a srac kopni-nyelni nem tudott meg ugy a tobbi se par masodpercen at, mire a srac ket meglepodes kozott kinyogott egy "sorry I dont know you-t" es ezzel lezartnak tekintette az aktat a csaj pedig elmondta, hogy csak egy jatek. Kivancsi lennek ha ugyanezt otthon jatszotta volna el 6 sraccal mi lett volna belole. Itt nincsenek hozzaszokva az emberek a kozvetlenseghez semmilyen formajahoz, kiveve ha Oktoberfestrol Cannstatter Vasenrol vagy Stuttgart 21-rol van szo amit kesobb reszletezek ha nem felejtem el bevenni a Cavintont. Florian az egyik vegzos viszont gazdagabb lett egy telefonszammal. A lanyok szerencsere kozvetlenebbek habar messze nem annyira mint otthon. Vicces, hogy a fiuk felenkebbek mint a lanyok. Amugy sok jo csaj van, adnak magukra, nem csak oltozkodes de szinte mindenki sportol valamit es jatszik valamilyen hangszeren. A sracokat annyira nem nezem meg ebbol a szempontbol de nagyjabol ez igaz rajuk is. Ejfelkor atadtuk a kozos ajandekunkat Carlosnak ami egy eleg nagy szuletesnapi diszlap volt, es mindenki irt bele valami szemelyeset. Tolem kapott meg egy eredeti Tibi csokit meg kepeslapot Szekesfehervarrol aminek a nevet meg mindig nem tudja kimondani de egyszer be akar nezni hozzank.

Kovetkezzen a szokasos jominosegu HD kep az esemeny resztvevoivel:



Tehat ha meg megismertek az ott en vagyok aki guggolva vigyorog a bal szelen, mellettem pedig Carlos mellette Kathi kinabol, mellette Sofia Finnorszagbol akinek eggyel felettem van az osztalyterme szoval sokszor szoktunk dumalni. Bal szelen a harom lany egyutt Brazil, de a kozepso mar itt el tobb mint 10 eve. Veluk altalaban csak nemetorakon talalkozok. Leghatul a srac Florian mellette az amcsi csaj Ava, veluk sokszor osszefutuk, bar Ava egy masik suliba jar. A srac aki kicsit hasonlit egykori Coonunkra Fehervaron szinten thai, es egyezik a zenei izlesunk, tehat elsore megvolt vele a kozos tema. Kozepen a csaj kozos ismerosunk Carlosszal (de rondan nez ez ki leirva). Ezen sajnos nincs mindenki rajta mert az este vege fele keszult es paran mar elmentek. Kozben kezd hatni a cavinton es eszembejutott, hogy meg ezelott voltam Ulm-ban is hasonlo tarsasaggal es vegre tudtam korizni! Jo volt mert pl a thai srac meg havat se latott nem, hogy korizni tudjon, meg ez volt ervenyes Latin-Amerikára is. A nemetek kozul szinte mindenki tud korizni, en pedig ezuton is szeretnem megkoszonni kedvenc hugomnak Boginak, hogy annakidejen segitett megtanulni korizni, Lorincz Bazsnak es Matyinak pedig a tippekert, ugyanis ha akkor nem segitetek most en is a falat szorongattam volna, mint annakidejen. Megmasztam a legmagasabb szekesegyhazat a vilagon amirol korabban irtam. Tenyleg jo a kilatas fentrol. Errol 768 felfele vezeto lepcso utan meg is gyozodhettem. Albert Einstein is itt szuletett Ulm-ban a hamvait pedig itt szortak szet, szoval ha valami gyanus okbol jobb leszek matekbol vagy fizikabol akkor az ezert van.

Szokasos ossznepi kep:



Elozo het szerdan volt az egesz 10-es evfolyam Stuttgartban meglatogatni a baden-württembergi Landtag-ot ami nem tudom, hogy van magyarul, leforditatni pedig nem tudtam semmivel, de olyasmi mint egy onkormanyzat, csak ez egesz Baden-Württembergre ervenyes donteseket hoz. BW pedig akkora mint Magyarorszag lakosokat nezve. Eleg unalmas volt de elmondhatom, hogy itt jartam. A szokasos sulis tema volt amit mostanaban reformaltak meg. Az volt a gond, hogy a gyerekek tul sokaig jartak iskolaba (13-ban fejeztek be a gimnaziumot) es valami megoldast kene talalni. Nemes egyszeruseggel egy evvel csokkentettek a tantervet igy 12-ben vegez az atlagdiak. Ami erdekesebb, hogy a politkusok kozott megtalaltam Harry Potter mostohaapjat, Vernon bacsit:



Ugy latszik a furokrol a politikara valtott az oreg. Amugy Hagen Kluck-nek hivjak az oreget es nem tudom mirol tartott beszedet mert a vegere ertunk be, pedig erdekesebb lett volna na de majd ... ahh nem pont ide nem hiszem, hogy visszamennek. Ami a legaktualisabb tema es nem csak BW-ben de Nemetorszagban altalaban az a jelenleg epulo Stuttgart 21. Habar csak 16 vaganya van a stuttgarti palyaudvarnak, az uj a 21-es szamot kapta utalva a 21. szazadra. A fold alatt epul es az lenne a celja, hogy ne kelljen Stuttgartban atszallni nemzetkozi vonatutazas eseten. A Parizsbol indulo vonal Budapesten erne veget, errol a helyszinen van is par rajz:



Ezt talaltam a legkifejezobbnek. Az ules vegezetevel elenk allt 3 politikus es kerdezhettunk. Minden kerdes ekorul a tema korul volt mennyibe fog kerulni, ha ennyien ellenzik miert epitik meg stb. A koltsegekrol annyit arultak el amit eddig is tudni lehet, 11 milliard €-val szamolnak de ez az epitkezes kozben elerheti akar a 15 milliardot is. Mai arfolyamban szamolva (280,031Ft/€) forintban igy nez ki a 15 milliard €: 420 046 500 000. Valoszinuleg a mi 4-es metronk amit nyugodtan hivhatnank Metro 21-nek is kerult mar ennyibe. Vegulis 420 milliard nem olyan sok. Ha fankban szamolsz akkor igen, de ha metroban akkor nem. Meglatogattunk meg paleontologiai muzeumot is, biosztanar vegigmagyarazta a 2 es fel orat amit benntvoltunk, de megerte mert szeretem a mamutokat. Oktatasrol jut eszembe: alapbol eleg szinvonalas, erre is szamitottam. Alapbol ket nyelvet kell tanulni gimnaziumokban, mert az angol es a francia kotelezo. Lehetoseg van valasztani spanyol es termeszettudomany kozott. Eloszor a termeszettudomanyt valasztottam ami neha erdekes volt pl mikor kolakat elemezgettunk de amugy tomeny biosz meg kemia az egesz, ugyhogy atmentem spanyolra a 8. osztalyba a kezdokhoz ugyhogy most spanyolul is tanulok. Jelenleg ugy tanulok, hogy minden nemet szot spanyollal es meg keverni se lehet oket mert total mas a csengese a ket nyelvnek. Me gusta el tequila blanco!!! Szoval lehet specializalodni, szimultan harom nyelvet tanulni, vagy heti 10 biosz/kemia ora. Ami nincs, nem letezik, ki van csukva, az nem lehet mert nem tudom, na az a foldrajz. Heti egy oraban van 9. osztalytol es lovesuk nincs arrol, hogy Amerikan kivul mi hol van a vilagban. Magyarorszagrol se pedig csak egy Ausztria van koztunk. 10 nemetbol 2 tudta, hogy hol van Mo a tobbi elrakta Lengyelorszag melle, Balkanra de olyan is volt aki azt hitte, hogy Spanyolorszag kornyeken vagyunk. Eddig mas kontinensre meg nem raktak el. Meg. Volt aki azt se tudta, hogy melyik orszag Nemetorszag eszaki szomszedja. Ami erdekesebb volt, hogy sokan azt nem tudjak hol van Brazilia ami azert nem kicsi. Volt aki nem hallott Mongoliarol es pl mikor az osztalytarsam huga (12) megkerdezte a Carlostol, hogy honnan jott es elmondta, hogy Guatemalabol, a kiscsaj azt mondta, hogy olyan nem letezik halal komoly arccal. Amerikarol viszont mindenki mindent tud. Evek ota tanulnak angolul, es kizarolag az Amerikai kulturarol az osszes angol anyanyelvu orszag kozul, kis kivetelekkel. En ennek abban latom az okat, hogy Nemetorszag is multikulturalis orszag es most copyzni kell egy orszagot ami alapvetoen multikulturalis. A legtobb hazatert cserediak akikkel osszefutottam Amerikaban voltak, paran pedig Del-Amerikaban. Sokan tervezik, hogy kimennek es ha egy amerikaival talalkoznak akkor az egybol ugrasztja az awesome-o-metert, rajongas stb. Igaz, hogy van egy Anglia, Kanada, Ausztralia, Jamaica, Uj-Zeland, Del-Afrika stb ahol meg angolul beszelnek de az nem fontos annyira. Tesom a walesi nyelvet siman angol akcentusnak hitte. (Y)
Penteken Böblingenben voltam, osztondijasok talalkozo volt, tobb mint 350 cserediak reszt vett rajta. Vegre nem ereztem magam annyira oregnek mert a legtobb resztvevo egyetemi programmal volt itt es lazan 20 felett voltak. Majdnem minden nemzet kepviselte magat (eszkimok soha nem jonnek b*sszak meg..) en legtobbet az orosz lanyokkal beszeltem akik az Ural tulso felerol jottek es ok is Heidenheimban laknak es tolem kb 200m-re van a sulijuk. Talalkoztam egy Magyarorszagrol hazatert nemet csd lannyal Katie Kopp-al paran talan ismeritek akik olvassak, csupan ketszer lattam, ebbol az egyik az evvegi orientacio volt, de megis jo volt vele talalkozni es magyarul tarsalogni. Osszehaverkodtam egy mexikoi sraccal aki masodik evet tolti itt, meg az este soran eleg sok emberrel dumaltam. Ingyen volt minden pia meg kaja szoval a jo hangulat garantalt volt. Este sikerult lekesnem az 10 oras buszomat Stuttgartba mert azt hittem, hogy fel 11kor fog indulni ami igaz is, csakhogy fel 11kor indult Stuttgartbol en meg 40km-el odebb voltam kb. Szerencsere az utolso vonatcsatlakozast meg elertem es ejfelkor megerkeztem Ebersbrachba anyam noverehez. Nala tudtam ejszakazni (van szaunnajuk a pinceben es ha naluk lennek a szobamban lenne O_O) es este 11kor mentem is tovabb Uffenheimba ami 200km-rel a masik iranyba van Bayernben. Eleg sokat vonatoztam a hetvegem, nem bantam meg hogy megvettem a PSP-m kulonben valami ertelmeset kellett volna csinalnom ugy 8 oran keresztul amit vegigvonatoztam. Am a vonatok eleg pontosak meg buszok is, maximum 1-2 perc kesessel kozlekednek dugoban pedig a buszsofor benyom egy gombot amitol a busz felemelkedik, alul kijon ket szarny es atrepul a dugo felett. Zsir. Szoval Uffenheimban volt egy csaladi ottusa rendezveny ahol minden csaladtagnak mas mas feladata volt. Mivel penteken kezdodott es en akkor a talalkozon voltam ezert nem tudtam resztvenni az uszason csak a futason utolso nap. Hugom uszott, lovagolt meg vivott, anyam pedig lott. Nekem 1km-ert kellett futnom ami nem megerolteto, de nem a helyezes hanem az ido szamitott. Vegulis -10 fokban poloban sikerult 4:02 alatt teljesitenem a tavot.



Igaz a vegere annyira nem ereztem a kezem meg a labam de elment na. Ezt is elmondhatom. Volt egy masik csd is a rendezvenyen, csaj Namibiabol. Sokat dumaltunk, Afrikabol meg alig ismerek embereket. Elmeselte, hogy egyszer egy kisebb repulogep becsapodott a hazukba es annak koszonheti az eletet, hogy a divany masik felen ult, mert ha a tulso felen ult volna nem lett volna ideje arebbugrani. Kidumaltuk a nemeteket, Namibia tenyleg teljesen mas mint Nemetorszag. Ott is baloldali kozlekedes van, siman elofordul, hogy egy majom benez a lakasodba stb. Egyszer kituzom uticelnak. Kis szerencsevel lathatok mamutot.
Kedd este volt a cserediak est a sulimban, 5-en vagyunk, Carlos, Sofia, 2 amcsi csaj meg en. Eloadast tartottunk a hazankrol, csaladrol, meg hogy alakulnak velunk a dolgok Nemetorszagban. Mindenki hozott valami kajat, amcsik sutit, Carlos valami zoldet amit tortillaval lehetett enni es eleg fincsi volt, Sofia pedig Salmiakkit ami egy cukorka es olyan ize van mint a negro de amugy valami gumira emlekezteto anyagbol van es ragad a fogadra mint allat. Allitolag ott ketpofara zabaljak, Bencsik Reka ha olvasod kerlek igazold az allitast. En botor modon azt hittem hogy a palacsintasutes konnyu, mindenkinek megy akkor nekem pont miert ne menne. Tehat elhataroztam, hogy legyartok par palacsinatat az estere. Anyu kuldott otthonrol receptet tanacsokkal, es addig total tiszta volt, hogy a tesztanak tejszin allagunak kell lennie az meg is volt. A problema akkor kezdodott mikor megprobaltam eloszlatni a palacsintat a serpenyoben es tul keves volt, aztan tul sok. Aztan nem tudtam atforditani mert eloszor odaegett es a rohadt meleg serpenyovel hadonasztam mikozben probaltam kikaparni az aljara egett palacsintat.. am ez nem vette el lelkesedesem megprobaltam meg parszor, hat a 10bol 10 palacsinta nem sikerult mert a, odaegett b, tul vastag volt c, tul vekony volt es meteres lyukak voltak rajta. Vegleg ott rontottam el, mikor azt olvastam hogy 10 dkg vajat kell belerakni mert attol puha lesz a teszta meg nem ragad bele. Na en beleraktam azt a 10 dkg vajat meg elkevertem es ilyen jo darabos volt mikor ujra elolvastam, realizalva, hogy az 10 dkg olvasztott vaj nem 10 dkg vaj.. szoval csapo 1 nem sikerult de a tobbiek megkostoltak par kevesbe odaegett, vastagabb palacsintat es izlett nekik.. tesom vegig azt mondta, hogy tobb olajjal kene, nos ahogy neztem youtubeon a "hogyan csinaljunk palacsintat" videokat a nenik zero olajjal nyomtak, csak a tesztaban volt, es en is igy csinaltam. Legtobb meg azert egett oda mert balfasz voltam mikor at kellett volna forditani. Mindenesetre az utolsot megprobalta o, konkretan annyi olajban mint amiben a langost szokas csinalni, tehat a palacsinta nem talalkozott a serpenyo aljaval. (Y) Legalabb megprobalta :D A nemettanarnom felajanlotta, hogy megcsinalhatom az este elott nala a palacsintakat, mert o is menni fog meg amugyis csak 1 percre lakik a sulitol. Kb hasonlo jelenetek zajlottak le mint elso alkalommal de sikerult 4(!) palacsintat csinalnom ami mar megkozelitette az elfogadhato (eheto) szintet. B tervnek ott volt a pick teliszalami szoval megkertem anyum, hogy hozza magaval, mikor jonnek este. Na pont 2-vel az en prezentaciom elott ertek be mert valami miatt kestek, szoval volt kb 10 percem 150 embernek felszelni szalamit, plusz meg at akartam olvasni a prezem. Eletemben nem szeltem meg ilyen gyorsan szalamit, szerintem Ronto megirigyelhette volna. Amugy sikert aratott mindenkinek izlett a vegakon kivul.

Nos mostanra ennyi, remelem legkozelebb hamarabb fogok tudni jelentkezni. Meg amugyis rohadt almos vagyok most mar fel 1 itt meg fel 8kor mar javaban megy a tanitas -.-

Puszillak Anya, Mama, Papa, Báttya, Sanyi, Keresztapaek, Benceek, Ofo aka Modnetakacsjudit, Mate, Andris, Röti, Alíz, Viki, Virág, Babub Lilla, Radio Anna, Hugim, Sch. Réka, Meli (kene mar beszelni), Stirbu Dancs, Judit neni a szekus, meg mindenki a 12 es 11g-bol! Tovabba a jelenleg kintlevok AFS cserediakok! Hianyoztok (wazze...)

Boldog Szuletesnapot Deres Isti! Cserebe kapod tolem ezt a videot amit amugyis be akartam agyazni de most mar indoka is van ;)

Me gusta el tequila blanco:

2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Balázsom! A palacsintába nem kell vaj, csak liszt, tojás, tej, egy icipici só, cukor és szóda, jobb esetben a szóda helyett ásványvíz(nem mentes!) Forró serpenyőben egy pici olaj és máris tudod sütni a fini palit! Na majd megtanítalak! Puszi Évi és a keresztapa

    VálaszTörlés